ΕΤ IN ARCADIA EGO ΚΑΙ ΑΡΚΑΔΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ !!!!!

ΕΤ IN ARCADIA EGO ΚΑΙ ΑΡΚΑΔΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ !!!!!

 

Ψάχνοντας στα αινιγματικά μυστήρια της χώρας μας στάθηκα για αρκετό καιρό στο φημισμένο, περίεργο, κρυπτικό, μυστικιστικό, << ET IN ARCADIA EGO >> όπου είναι μια διφορούμενη, χωρίς ρήμα, λατινική φράση που εμφανίστηκε αρχικά σε έναν πίνακα του Τζοβάνι Φραντσίσκο Γκουερτσίνο – https://en.wikipedia.org/wiki/guercino !!!!

Ο πίνακας αυτός του Γκουερτσίνο όπου φτιάχτηκε το (1621-1623) απεικονίζει δύο ανθρώπους να ενατενίζουν με εκστασιασμό ένα ανθρώπινο κρανίο στο δάσος, και χαρακτηρίζεται από ανάλογη διάθεση και αλληγορία αλλά και αινηγματισμό!!!!

Ο Γάλλος ζωγράφος Νικολά Πουσσέν –  https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%9d%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%ac_%ce%a0%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%ad%ce%bd δημιουργεί με τη σειρά του δύο πίνακες που τους ονομάζει << οι βοσκοί της Αρκαδίας >>!!!! Ο πρώτος χρονολογείται το 1627 και ο δεύτερος γύρω στα 1637 την εποχή όπου ο ζωγράφος ζούσε στη Ρώμη!!!!!

Οι πίνακες παρουσιάζουν 3 βοσκούς με αρχαϊκές ενδυμασίες που βρίσκονται από τη μια και από την άλλη πλευρά ενός ιδιαίτερου για την εποχή τάφου!!!! Φαίνεται να τους απασχολεί και να εξετάζουν προσπαθώντας να δώσουν μια λύση στη φράση << ET IN ARCADIA EGO >> που είναι χαραγμένη στον τάφο!!!! Δίπλα τους στέκεται μια γυναικεία μορφή!!!!

Στο δεύτερο χρονολογικό πίνακα, που βρίσκεται στο Λούβρο, ο ένας έχει γονατίσει και τη διαβάζει!!!! Ο άλλος κοιτάζει!!!! Και ο τρίτος, με το σώμα του στραμμένο προς τον τάφο, έχει γυρίσει το κεφάλι του και κοιτάζει ερωτηματικά μια γυναίκα με αινιγματικό βλέμμα σαν να αναρωτιέται γιατί τόση περιέργεια…..!!!!! 

Η διάθεση όλων φανερώνει συλλογισμό, μελαγχολία, περίσκεψη αλλά και η γυναικεία μορφή ως κάτι το πνευματικό ή ενδιάμεσο ή ψυχικός!!!!!! Για τα συναισθήματα που προκαλεί ένας τάφος, συνειδητοποίηση της παροδικότητας ή αναζήτηση μιας ερμηνείας!!!;;;!!!

Τι σημαίνει η φράση!!;;;!! Κατά λέξη μεταφράζεται << και εγώ στην Αρκαδία >> όμως σε ποιον αναφέρεται!!!;;;!!! Στον άγνωστο, τυχαίο νεκρό!!;;;!! Αν πόσο άγνωστος ήταν αυτός ο νεκρός όπου οι μεγαλύτεροι ζωγράφοι της αναγέννησης ασχολήθηκαν με αυτό!!;;!! Στον Βιργίλιο!!;;!! στον κάθε περαστικό, όπως είναι οι βοσκοί!!;;!! Στον ίδιο το θάνατο!!;;!! Σε κάποιον υπόγειο ( από την μέση γη )!!;;!! Μήπως πρόκειται για πύλη για την μέση γη μέσο της λυκοσούρας!!;;!! Ή μήπως πρόκειται για κάτι το μαρμαρωμένο( !!!;;;;!!! ) που πρόκειται να ξυπνήσει στο μέλλον και να εισέλθει προς βοήθεια των ανθρώπων εκ των εσωτέρων δομών της γης!!!;;;!!! 

Μήπως εκφράζει την θλιβερή σκέψη, ότι ακόμα και αυτόν τον παραδεισένιο τόπο τον επισκέπτεται ο θάνατος, η φθορά, ότι όλα και όλοι κάποτε τελειώνουν!!;;!! Ποιος, ή τι βρίσκεται στον τάφο!!;;;!! Τα πρόσωπα είναι συμβολικά!!;;;!! Ή όλα μαζί σημαίνουν κάτι άλλο!!;;;!! Μην ξεχνάμε ότι η σαρκοφάγος για τους αρχαίους δεν ήταν ταφικό μνημείο η κάσα είναι το σκεύος για να ταξιδέψει κάποιος στον άλλο κόσμο είτε συμβολικά ή και κυριολεκτικά!!!!!

Το γεγονός ότι ο Πουσσέν έκανε δύο διαφορετικούς πίνακες με το ίδιο θέμα και μάλιστα μέσα σε μία δεκαετία υποδεικνύει ότι δεν πρόκειται για μια στιγμιαία και αυθόρμητη έμπνευση αλλά για κάτι άλλο που απασχολούσε, ως προβληματισμός, έντονα τον καλλιτέχνη και πιθανόν απηχούσε τις βαθύτερες αντιλήψεις της εποχής εκείνης μέσο κάποιας μυστικής εταιρίας ή και σέκτας!!!!!

Ο αρχαίος τόπος συνυφάνθηκε με τον ανεπιτήδευτο τρόπο ζωής των ποιμένων κατοίκων της σε ένα ειδυλλιακό φυσικό περιβάλλον!!!! Όπου πρώτος κάτοικος ήταν ο βασιλιάς Λυκάων με όλα τα μετά ερχόμενα μέχρι την αρχαία Λυκαωνία ή Λύκια και με τους διαστρεβλωμένους μύθους του  Παυσανία για αυτόν!!!! Αλλά και θεός Πάνας είχε δώσει στους ανθρώπους τον αυλό και η βουκολική μουσική και ποίηση στάθηκε πηγή έμπνευσης για πολύ μεταγενέστερες γενιές!!!!

Ποιητές όπως ο Θεόκριτος (3ος αι. π.χ. https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%98%ce%b5%cf%8c%ce%ba%cf%81%ce%b9%cf%84%ce%bf%cf%82  ) με τα << ειδύλλια >> και ο Βιργίλιος (1ος αι. π.χ. https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%92%ce%b9%cf%81%ce%b3%ce%af%ce%bb%ce%b9%ce%bf%cf%82  ) με τα << βουκολικά >> έπλασαν ουσιαστικά μια φανταστική χώρα ( !!!;;;!!! ) όπου οι βοσκοί διατηρούσαν τα αγνά ήθη τους και επικρατούσε η ευτυχία της ήρεμης ζωής…….!!!!!

Αργότερα, η περιγραφή της Αρκαδίας από τον Δάντη στην θεία κωμωδία ( https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%94%ce%ac%ce%bd%cf%84%ce%b7%cf%82_%ce%91%ce%bb%ce%b9%ce%b3%ce%ba%ce%ad%cf%81%ce%b9 ) , έδωσε νέα ώθηση σε μια κίνηση που αποτέλεσε τον Αρκαδισμό!!!! και το 1690 ιδρύεται στη Ρώμη η φιλολογική ακαδημία της Αρκαδίας (accademia dell’ arcadia – https://it.wikipedia.org/wiki/accademia_dell%27arcadia  ), η δράση της οποίας ήταν δια ποτισμένη από τα ιδεώδη του κλασικισμού και του ορθολογισμού ( !!!!;;;;!!!! ) 

Ο Πουσσέν ταύτισε το όνομα τής Αρκαδίας με την ονειρική θεώρηση της άγριας φύσης να περιβάλλει τον άνθρωπο που ζει σε απόλυτη αρμονία μαζί της…..ως μια εναλλακτική άποψη της μέσης γης!!!!! 

Πολλοί άλλοι καλλιτέχνες έμελλαν αργότερα να απεικονίσουν το αρκαδικό ιδεώδες, όπως και θέματα που περιστρέφονται γύρω από τον αρκαδικό μύθο( !!!;;;!!!) πίνακες και γκραβούρες που απεικονίζουν ειδυλλιακά βουκολικά τοπία, καθώς και σκηνές όπου πρωταγωνιστούν θεοί και νύμφες (ο Πάνας στην Αρκαδία έχει ξεχωριστή θέση), έγιναν πολύ διαδεδομένα!!!! 

Οι σημαντικότεροι δημιουργοί τέτοιων τοπίων είναι οι: Laurent De La Hyre ( Λορέντ Ντε Λα Χγρε 1606-1656 https://en.wikipedia.org/wiki/laurent_de_la_hyre  ), ο Peter Scheemakers ( Πήτερ Σιμέηκερς 1691-1781 https://en.wikipedia.org/wiki/peter_scheemakers  ), ο Francesco Zuccarelli ( Φρανςέσκο Ζουκαρέλι 1702-1788 https://en.wikipedia.org/wiki/francesco_zuccarelli  ), ο Richard Wilson ( Ρίτσαρντ Γουίλσον 1714-1782 https://en.wikipedia.org/wiki/richard_wilson_(scottish_actor)  ), o Ser Joshua Reynold ( Σερ Τζόσουα Ρέηνολντς 1723-1792 https://ca.wikipedia.org/wiki/joshua_reynolds ) , o Honore Fragonard (  Oνόρε φράγκοναρντ 1732-1806 https://en.wikipedia.org/wiki/honor%c3%a9_fragonard  ), ο Leon Vaudoyer ( Λεόν Βαουντόγιερ 1803-1872 https://en.wikipedia.org/wiki/l%c3%a9on_vaudoyer  ), ο Αubrey Βeardsley ( Όμπρεϊ Μπρέντσλεϊ 1872-1898 https://en.wikipedia.org/wiki/aubrey_beardsley  ), ο George Wilhelm Kolbe ( Τζώρτζ Γουίλχεμ Κόλμπι 1877-1947 http://www.britishmuseum.org/research/collection_online/collection_object_details.aspx?objectid=1452095&partid=1 ) και ο Augustus John ( Aγκούστους Τζων 1878-1961 http://www.tate.org.uk/art/artists/augustus-john-om-1362  )!!!!!

Πολλοί θεωρούν ότι ο πίνακας του Πουσσέν (το τοπίο και ο τάφος) απεικονίζει ένα πραγματικό μνημείο στην περιοχή της πόλης Ρεν Λε Σατώ, στη Γαλλία…..το οποίο είναι τραγικό λάθος για όσους πιστεύουν κάτι τέτοιο!!!! Πρόκειται για μια πόλη όπου σχετίζεται με μια παράξενη ιστορία, ότι ο ιερέας Μπερανζέ Σωνιέρ – https://fr.wikipedia.org/wiki/b%c3%a9renger_sauni%c3%a8re  είχε ανακαλύψει στον εκεί καθεδρικό ναό το μυστικό για ένα θησαυρό των ναϊτών!!!! 

Ο Σωνιέρ ξαφνικά βρέθηκε με μεγάλα πλούτη που η προέλευσή τους δεν εξηγήθηκε ποτέ!!!! μήπως ο Πουσσέν μέσα από τον πίνακα και τους συμβολισμούς του (όπου ο πίνακας έχει εντυπωσιακή γεωμετρία και σημειολογία) προσπαθούσε να δείξει το μέρος του θησαυρού!!!;;;!!! παραμύθια διότι όλοι ήξεραν ότι ο Σωνιέρ ήταν κρυφός Ναίτης……!!!!!!

Από μια άλλη πλευρά, θεωρείται ότι ο πίνακας του Πουσσέν αναφέρεται στην οικογένεια των Μεροβίγγειων ( https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%9c%ce%b5%cf%81%ce%bf%ce%b2%ce%af%ce%b3%ce%b3%ce%b5%ce%b9%ce%bf%ce%b9  υποτίθεται ότι ήταν οι απόγονοι του Ιησού χριστού και της Μαρίας Μαγδαληνής ) από την οποία κατάγονται όχι μόνο οι μονάρχες της Ευρώπης, αλλά και ο Τζορτζ Μπους……( ξέρω ακούγεται τρελό ε!;! για ψάξτε το όμως…. )!!!!!! 

Εδώ πάλι πλέκεται ένα άλλο σενάριο, που υποστηρίζει ότι ο Ιησούς χριστός δεν υπήρξε << ( τουλάχιστον στη θεϊκή του υπόσταση ) >> και ότι ο χριστιανισμός ήταν ένα τέχνασμα της Ρώμης για να υποτάξει πολλούς λαούς << κάτω από την ίδια θρησκεία >> και να διατηρεί τη συνοχή της αυτοκρατορίας της!!!! μια παλιότερη έκφραση ως κατοχή της ευρωπαϊκής ένωσης, σαν να λέμε πράγμα που αν το καλοσκεφτούμε έγινε από την Γερμανία σήμερα…….!!!!! 

Τέλος πάντων, οι απόγονοι αυτοί δημιούργησαν οικογένειες από γάμους με Βησιγότθους (οι οποίοι είχαν εγκατασταθεί στην Αρκαδία και στη Γαλλία https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%92%ce%b7%cf%83%ce%b9%ce%b3%cf%8c%cf%84%ce%b8%ce%bf%ce%b9  ) και εγκαθίδρυσαν τη μεροβίγγεια (Merwig – Μέρβιγκ = μεγάλος πολεμιστής) δυναστεία που βασίλεψε στη Γαλατία από το 428 μέχρι το 751 και συνεχίζει να δίνει βασιλικούς (και όχι μόνο) απογόνους μέχρι και σήμερα!!!!!

Όπως είναι αναμενόμενο σε κάθε τέτοιο περίπλοκο θέμα, σοβαροί και μη σοβαροί ερευνητές έχουν δώσει ένα σωρό << εξηγήσεις και ερμηνείες >> και σενάρια, αλλά ως συνήθως, εμπλέκουν μυστικά τάγματα, αλχημιστικές αναζητήσεις, θησαυρούς, πολιτικές και θρησκευτικές συνωμοσίες και άλλα πολλά….!!!!!
Η αναγραμματισμένη, από ET IN ARCADIA EGO φράση γίνεται και i tego arcana dei = ( απομακρύνσου ) φυλάω τα μυστικά του ουρανού ( = του θεού ) = ( απομακρύνσου φυλώ τα μυστικά του θεού )!!!! ο αναγραμματισμός αυτός έγινε πολύ δημοφιλής και χρησιμοποιήθηκε σε επιτύμβιες πλάκες των αξιωματούχων Ναϊτών!!!!!!!!!!!

Ένα άλλο << κρυφό νόημα >> της λέξης arcadia είναι η σύνθεσή της από δυο άλλες λέξεις, arca ( = τάφος  ) και dia (= για το Δία ή για το θεό ), ως ελεύθερη μετάφραση δίνει την ερμηνεία ως << θεϊκός τάφος >>!!!! άλλα και από την άλλη Αρκαδία ο αναγραμματισμός μα δίνει  την κρυφή φράση κάρα – δια που σημαίνει << κεφαλή Διός >>!!!!

Η Αρκαδία ( με τη φιλοσοφική κληρονομιά του όρου ) ξαναέρχεται στην επικαιρότητα από το Ρενέ Ντ’ Ανζού – https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%9f%ce%af%ce%ba%ce%bf%cf%82_%cf%84%cf%89%ce%bd_%ce%92%ce%b1%ce%bb%ce%bf%cf%85%ce%ac-%ce%91%ce%bd%ce%b6%ce%bf%cf%8d  ( όπου διετέλεσε επικεφαλής του μυστικού τάγματος της Σιών, 1418-1480 https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%a0%cf%81%cf%89%cf%84%cf%8c%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%bb%ce%b1_%cf%84%cf%89%ce%bd_%ce%a3%ce%bf%cf%86%cf%8e%ce%bd_%cf%84%ce%b7%cf%82_%ce%a3%ce%b9%cf%8e%ce%bd  ) που, ανάμεσα σε άλλες αρετές του, είχε καλλιτεχνικές διαθέσεις και ήταν επηρεασμένος από τις μυστικιστικές σημασίες των θρύλων για τον βασιλιά Αρθούρο – https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%92%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%bb%ce%b9%ce%ac%cf%82_%ce%91%cf%81%ce%b8%ce%bf%cf%8d%cf%81%ce%bf%cf%82  και το Άγιο δισκοπότηρο!!!!!!

Ο Ντ’ Ανζού λοιπόν, το 1449 έγραψε μια αλληγορία για την Αρκαδία, αναμιγνύοντας και στοιχεία από τη στρογγυλή τράπεζα, όπου συσχετίζει την Αρκαδία με μια πηγή ή ένα τάφο που συσχετίζονται με ένα υπόγειο ρεύμα (αναφορά και στον ποταμό Αλφειό, όπου ο αποκρυπτογραφισμός του ονόματος μας δίνει – από το άλφα = πηγή + ειός = πύλη …) το οποίο αποτελεί μυστικιστικό σύμβολο!!!!! Επίσης οι αρχαίοι του δίνανε και χαϊδευτικά τον τίτλο << σκιάς όναρ αλφείας >>!!!!! Ο λόγος είναι διότι Ταΰγετος του παρέχει σκιά ……..!!!!! Δεν θα πω παρακάτω διότι γίνεται ήδη μια έρευνα στο όλο ζήτημα….!!!!!

Το 1502 το βουκολικό ποίημα << Αρκαδία >> του Τζάκοπο Σανναζάρο – https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%a4%ce%b6%ce%ac%ce%ba%ce%bf%cf%80%ce%bf_%ce%a3%ce%b1%ce%bd%ce%bd%ce%b1%cf%84%cf%83%ce%ac%cf%81%ce%bf  , το οποίο εκδόθηκε στην Ιταλία και κυκλοφόρησε μεταφρασμένο το 1553 στη Γαλλία, έκανε μεγάλη αίσθηση στον καλλιτεχνικό κόσμο…..!!!!!! 

Θα ξαναβρούμε τις μυστικές σημασίες του υπόγειου ρεύματος στα έργα δυο άλλων σπουδαίων επικεφαλής του τάγματος της Σιών, του Μποτιτσέλλι και του Ντα Βίντσι!!!! o Γκαίτε ( στην παρέα κι αυτός, για να μείνουμε στους πιο γνωστούς https://el.wikipedia.org/wiki/%ce%93%ce%b9%cf%8c%cf%87%ce%b1%ce%bd_%ce%92%cf%8c%ce%bb%cf%86%ce%b3%ce%ba%ce%b1%ce%bd%ce%b3%ce%ba_%ce%93%ce%ba%ce%b1%ce%af%cf%84%ce%b5  ) χρησιμοποιεί τη φράση << ET IN ARCADIA EGO >> ως μότο στο έργο του << ταξίδι στην Ιταλία >>!!!!!
Άραγε τι εννοούσε ο Πουσσέν!!;;!! Ή μήπως δεν εννοούσε απολύτως τίποτα!!!! μήπως όλα αυτά είναι αποτέλεσμα αχαλίνωτης φαντασίας και της έλξης που ασκούν οι ιστορίες συνομωσίας!!;;!!

Όταν ο Πουσσέν ( και άλλοι πριν από αυτόν) χρησιμοποίησε τη φράση << ET IN ARCADIA EGO >> στο έργο του, ίσως να μην είχε στη σκέψη του τίποτε περισσότερο από μια ρομαντική ιδέα – αυτήν που απέδωσε και με τη ζωγραφική του…….αλλά είναι έτσι…..!!!;;;!!!

Συνεχίζω κάπως διαφορετικά…..ίσα ίσα για να μπερδέψω ( !!;;!! ) ή και να βοηθήσω την ομάδα μου στην έρευνα…..!!!!!

Η Αρκαδία ως ορεινή χώρα δεν μπορούσε να αναθρέψει όλα τα παιδιά της…. έτσι τα έστελνε έξω, σε όλες τις περιοχές του κόσμου….μην ξεχνάτε τους 50 γιους του Λυκάων….!!!! Έτσι οι Αρκάδες άρχισαν να προσεύχονται στον Ερμή  για να τους συνοδεύει ευνοϊκά στις οδοιπορίες τους….!!!!

Η χρυσή ράβδος του θεού έγινε σύμβολο των ταξιδιών και του εμπορίου και κράτησε μέχρι σήμερα τη σημασία αυτή!!!!

Για τους πιο πετυχημένους Αρκάδες κυκλοφορούσαν ολόκληροι κύκλοι θρύλων και ιστοριών όπου κάποιοι λένε σήμερα ότι ειπώθηκαν επίτηδες ενώ δεν είναι έτσι!!!!

Ο ένας ήταν ο υιός του Ερμή, ο πιο φημισμένος κλέπτης του αρχαίου κόσμου, ο Αυτόλυκος ( δεν φταίω εγώ πάλι με λύκο και άνθρωπο οπότε πάμε σε Λυκάων και πάλι )!!!! Ο όμηρος λέει για αυτόν:

<<…όλους τους ανθρώπους ξεπέρασε στην τέχνη να κλέβει και να δίνει ψεύτικους όρκους, τους οποίους του συγχωρούσε ο Ερμής… >>!!!!

Επίσης γνωρίζουμε σήμερα πως ο Αυτόλυκος απέκτησε την αντάξια σύντροφο της ζωής του, στο πρόσωπο της Μήστρας (από το μήδομαι, μεταμορφώνομαι ( μήπως η γυναίκα του ήταν Λυκάων !!!!;;;;;!!!! )!

Ο άλλος ευνοούμενος του Ερμή, είναι ο Οδυσσέας, ο βασιλιάς της Ιθάκης!!!!! Ιδρυτής της πόλης του Φενεού, η οποία πόλη γειτονεύει με το βουνό Κυλλήνη και την Στυμφαλία λίμνη!!!!! Για  αυτό τον προστατεύει ο Ερμής στην << οδύσσεια >>, για αυτό η μητέρα του, η Αντίκλεια, λέγεται η κόρη του Αυτόλυκου, για  αυτό και η κατάβασή του στον κάτω κόσμο ( μέση γη ), σύμφωνα με τον Αισχύλο , έλαβε χώρα στην καταβόθρα της Στυμφαλίας λίμνης η οποία υπάρχει και μέχρι σήμερα και κάθε κάποια χρόνια η λίμνη αδειάζει τελείως μέχρι που την οργώνουν οι ντόπιοι και κάποια στιγμή ξανά γεμίζει και έχει και ψάρια πάλι μέσα!!!!!

Ο όμηρος τοποθετεί την κατάβαση του Οδυσσέα πέρα από τον ωκεανό, στη χώρα των Κιμμερίων, αλλά η εθνολογία μας εξηγεί, ότι αυτή η δοξασία είναι μεταγενέστερη και έχει την αιτία της στη γέννηση του εθίμου της καύσης των θνητών αντί της πρωταρχικής ταφής των!!!!!!

Ο Αισχύλος βέβαια αναφέρει για την κατάβαση του Οδυσσέα στην Αρκαδία και ότι οι κάτοικοι της Στυμφαλίας λίμνης τον μετέφεραν στην άλλη πλευρά της,  προς τη σιωπηλή σπηλιά…..όπου βγήκανε κάπου στον Άλφεια ή Αλφειό ποταμό!!!!! Οι κάτοικοι αυτοί αποτελούσαν τον χορό της αισχύλειας τραγωδίας, οι ψυχαγωγοί……!!!!!

Οι Αρκάδες λάτρευαν τον Ερμή ως γενάρχη τους!!!!! Το περίεργο είναι ότι σε οποιονδήποτε τόπο τους θεούς τους θεωρούσαν γενάρχες των διάσημων οικογενειών, αλλά το περιστατικό μια ολόκληρη φυλή, όπως στην προκειμένη περίπτωση, να θεωρεί τον θεό Ερμή, γενάρχη της αποτελεί ίσως ένα μοναδικό φαινόμενο….!!!!! Συνήθως οι θνητοί προέρχονται από την γη, άρα η ερμητική κοσμογονία των Αρκάδων διαφέρει από την πανελλήνια και βλέπουμε ότι ο Ερμής ήταν γενάρχης του λαού του, δηλαδή της ανθρωπότητας, επειδή στις κοσμογονίες οι έννοιες αυτές συμπίπτουν μεταξύ τους!!!!

Ήδη προ πολλού οι υπόλοιποι Έλληνες αναφέρονταν στους Αρκάδες με την προσωνυμία << προσέληνοι >>!!!! Αυτό είχε ως αφορμή << μια ιστορία ότι οι Αρκάδες ζούσαν στις ερήμους τους την εποχή πριν τη γέννηση του φεγγαριού ή τον ερχομό του>>!!!

Βέβαια στην ασυνήθιστη δοξασία να ερμηνευτεί διαφορετικά η λέξη << προσέληνοι >>, στάθηκε είτε η ονομασία της αρκαδικής φυλής των << σεληνιτών >>, είτε το όνομα του βασιλέα Προσελήνου, είτε ότι νίκησαν κάποιους εχθρούς τους πριν από τον ερχομό του φεγγαριού!!!!

Η πρώτη κυριολεκτική ερμηνεία της λέξης << προσέληνοι >>, επιβεβαιώθηκε όταν ο αυστριακός ερευνητής Reitzenstein ( Ρεηζεστέην )δημοσίευσε στο φυλλάδιο << zwei religionsgeschichtliche frame >>, ένα απόσπασμα της κοσμογονίας των Αρκάδων!!!!

Ακολουθεί η μετάφραση του κειμένου…

Το απόσπασμα αρχίζει με τη γέννηση του Ερμή από τον Δία:

<< Και του όρισε ένα μερίδιο της πολύμορφης δύναμής του, εκείνος ο βλαστός είναι ο Ερμής, ο πρόγονός μου. Και μάλιστα τον διέταξε να δημιουργήσει τον πανέμορφο κόσμο. Του έδωσε και τη χρυσή ράβδο, που επιβάλλει την τάξη και είναι σοφή μητέρα της κάθε ωφέλιμης τέχνης. Μαζί της πήγε ο γιός του Δία να εκτελεί την κάθε βούληση του πατέρα του, ενώ εκείνος κάθισε στα ύψη και χαιρόταν βλέποντας τα έργα του ένδοξου γιού του. Και εκείνος, κοιτάζοντας τη θαυμάσια τετράζυγη μορφή, έκλεισε τα μάτια του εξαιτίας της υπερβολικής λάμψης. >>

Αφού ανέλαβε σιγά σιγά την όρασή του, είπε το λόγο:

<< Ακούστε με, παιδιά του αιθέρα, ο ίδιος ο Δίας, ο πανίσχυρος πατέρας μου, διατάζει τα στοιχεία να πάψουν την παλαιότερη έριδά τους. Υπακούστε, λοιπόν τη θεία διαταγή και να έχετε εφεξής καλύτερο συναπάντημα. Θα κάνω για εσάς αμοιβαία φιλία και επιθυμία για να συνυπάρχετε μεταξύ σας σε καλύτερη μοίρα. Έτσι είπε και άγγιξε με τη χρυσή ράβδο του τα στοιχεία και αμέσως τα κατέλαβε η ατάραχη γαλήνη. Τα στοιχεία σταμάτησαν τις πολυμερείς αναμίξεις τους και το καθένα τους στάθηκε στον κατάλληλο χώρο, ενώ η σκορπισμένη μαρμαρυγή μαζεύτηκε μέσα στον ενιαίο αιθέρα, συμφιλιώθηκαν όλα ξεχνώντας την αιώνια διχόνοια τους. Έληξε η παντοτινή έχθρα και ο γιός του θεού που γέννησε τα πάντα ως πρώτο τον αστραφτερό αιθέρα, τη θαυμάσια κατοικία του φωτός, με τον εξαναγκασμό να περιστρέφεται ακατάπαυστα μέσα στον ανείπωτο στρόβιλο, στρογγύλεψε τον ουρανό που κόσμησε με επτά ζώνες, στις οποίες στάθηκαν επτά ηγεμόνες των άστρων. Και αυτοί γύρισαν τα άστρα βρισκόμενοι ο ένας κάτω από τον άλλον περιπλανώμενοι δίπλα δίπλα, ώστε άναβαν παντού τα  άστρα στο ευρύχωρο στερέωμα. Στη μέση στερέωσε αυτός με άσειστα δεσμά την γη, έστρεψε προς  τον καυτό νότο και τον παγερό βορρά το λοξό δρόμο του ακίνητου και σιωπηλού άξονα και η θορυβώδης θάλασσα που έζωσε γύρω γύρω την ξερή γη ή μαινόμενη και αχαλίνωτη που έβαλε ανάμεσα στα δύο μισά του κόσμου, εσωτερικό κόλπο που από τη δύση μέχρι τα πέρατα της ανατολής απλώθηκε και χάραξε πλατιές ακρογιαλιές, τα νερά πολυπλανώμενων κυμάτων διαχύθηκαν γύρω από την γη αδελφή, ενώ οι δύο πόλοι σφίγγουν τον άξονα… >>

Συνεχίζω το απόσπασμα που αναφέρει σχετικές πληροφορίες για την κοσμική γέννηση της Αρκαδίας:

<< Δεν υπήρχε ακόμα ο κύκλος του ήλιου, ούτε η σελήνη τίναζε τα ηνία των βοδιών που σέρνουν τα πόδια τους. Έρεε μόνο η νύχτα ακατάπαυστα, χωρίς ημέρα, λάμποντας με λεπτές ακτίνες των άστρων. Με τούτα κατά νου πήγαινε ο Ερμής μέσα στον χλωμό αέρα, αλλά όχι μόνος, αφού δίπλα του ήταν και ο καλός του γιός ο λόγος, κοσμημένος με ευκίνητες φτερούγες, πάντα αληθής, με την αγνή πειθώ στα χείλη που δεν λένε ψέματα, γοργός αγγελιοφόρος του καθαρού νοήματος του πατέρα του. Μαζί του κατεβαίνει στη γη ο Ερμής, ο ρυθμιστής του σύμπαντος. μαζί του περνάει όλη τη γη κοιτάζοντας την προσεκτικά, για να βρει τόπο όπου θα κτίσει την πόλη, γεμάτη άφθονα δώρα, η οποία μετά την ίδρυσή της θα είναι αντάξια να δεχτεί  το ανθρώπινο γένος στα λαμπρά τείχη της. Αλλά δεν κατηύθυνε την πορεία του ο Ερμής προς τις παγερές άρκτους ψάχνοντας τη μοιραία γη, αφού εκεί-το ήξερε- βαθύς αέρας τυλίγει τη γη με το βαρύ σκέπασμά του, βεβαρημένος με χιόνια, χτυπημένος από θύελλες, ήξερε ότι το χώμα εκεί είναι άγονο, σκεπασμένο με παγερή πάχνη και ανίκανο να τρέφει το ανθρώπινο γένος. Ούτε προς νότο κατηύθυνε την πορεία του, στις πυρπολημένες άκρες της γης ψάχνοντας για ωραίο τόπο, αφού ήξερε ότι στερημένο από τα νερά δεν γεννά ούτε τα χόρτα, ούτε τα ζώα το χώμα του. Ότι βροχερά σύννεφα δεν στέφουν εκεί τα άδεια ύψη, ότι πάνω από τους όγκους των βράχων, πάνω από τις ξηρές άμμους ασάλευτος απλώνεται ο καυτός αέρας που δεν γνωρίζει δροσερό ίσκιο.

Άρα οι δύο ήπειροι, σκέφτηκε, υπάρχουν στον κόσμο μας-η μια είναι γεμάτη πάγους, η άλλη-άκρατης ζέστης. Η μια γειτονεύει με την άρκτο, η άλλη-με καυτή φωτιά, καμία από αυτές δεν είναι ικανή να δεχτεί το γένος πολυάριθμων ανθρώπων. Στη μέση όμως υπάρχει ένα νησί που τώρα το σκέπασαν τα βουνά, που αφού θα ανοίξουν, θα δεχτούν πόλεις και χωριά των θνητών, θα δεχτούν και τις ζωοδότρες ροές των ποταμών που είναι παιδιά του ωκεανού. Αυτά τα βουνά τα χάρισε στις νύμφες, που εξουσιάζουν τις βοσκές και μετά άγγιξε το πιο ψηλό από αυτά με τη ράβδο του. Από το φαράγγι ξεπήδησε ο Λάδωνας, την καρποφόρα Ιλύ του αμέσως η Αρκαδία την έκρυψε στα σπλάχνα της και μετά, όταν ήρθε η ώρα χάρισε στον κόσμο την πανέμορφη κόρη της, τη δάφνη….»

 

 << Δεν υπήρχε ακόμα ο κύκλος της σελήνης… >>, όταν δημιουργήθηκε το ανθρώπινο γένος !!;;!! Άραγε αυτό το γένος ήταν πραγματικά προσέληνο και την αρχαία ειρωνεία πρέπει να την ερμηνεύσουμε κυριολεκτικά!!!;;;;!!!

Δεν γνωρίζουμε με ακρίβεια πότε χώρισε από τον αρκαδικό Ερμή ο άλλος Ερμής, που με το όνομα Κάδμος ή Καδμίλος έγινε φυλετικός ήρωας των θηβαίων και κυρίαρχος των λεγόμενων καβείριων μυστηρίων, όμως η ταύτιση του Ερμή με τον Κάδμο παρατηρήθηκε ήδη προ πολλού.

Η λέξις Κάδμος ετυμολογικά ταυτίζεται με το κόσμος (από το κόδ-μος) σημαίνει το σύμπαν η τάξη!!!!

Σύμφωνα με τον μύθο ο Ερμής -Κάδμος=κόσμος, γίνεται σύζυγος της αρμονίας, της κόρης του Άρη!!!! Στην παραπάνω κοσμογονία, υπάρχει η αναφορά όπου η αρμονία γεννήθηκε από την πρωταρχική έχθρα και ενώθηκε με τον κόσμο αλλά είναι και αυτός που πήγε στους άρκτους και έπλασε τον Αρκτούρο ή Αρθούρο και αυτός του έδωσε την ονομασία αυτή από τον αρκτικό κύκλο και σημαίνει << άνθρωπος εκ τους άρκτους >>….βαθύ νόημα και δύσκολο….χμμμμμμμ!!!!!

Ποιος  είναι όμως ο λόγος που περιγράφεται στην κοσμογονία των Αρκάδων, καθώς και στην μετέπειτα γέννηση της χριστιανικής θρησκείας!!!;;!!!

<< Εν αρχή ήτο ο λόγος και ο λόγος ήτο παρά τω θεώ και ο θεός ήτο ο λόγος. Ούτος ήτο εν αρχή παρά τω θεώ. Πάντα δια αυτού έγιναν και χωρίς αυτού δεν έγεινεν ουδέ εν το οποίον έγεινεν… >> και παρακάτω: << και ο λόγος έγεινεν σάρξ και κατώκησε μεταξύ ημών, πλήρης χάριτος και αληθείας… >>

Ο λόγος ήταν ακόμη πιο παλιά εμφανές στοιχείο της ελληνικής και μάλιστα της στωικής κοσμοθεωρίας!!!!  Σύμφωνα με την αρκαδική μυθολογία ο Ερμής υπήρχε ως πατέρας του λόγου, της γλώσσας, αλλά ο Ερμής ήταν και πατέρας του Πάνα…..!!!! άραγε ο Πάνας είναι η γλώσσα, ο λόγος!!;;!!

Ο Πλάτων στο διάλογο << Κρατύλος >> κεφάλαιο 14 αναφέρει στη συνομιλία του Σωκράτη με τον Ερμογένη:

<< και το ότι ο παν, ο υιός του Ερμή, είναι διφυής οφείλεται σε ειδικό λόγο, φίλτατέ μου. >>

Και συνεχίζει ο Σωκράτης:

<< Ξέρεις πως ο λόγος εκφράζει το παν, συνεχώς περιστρέφει και περιστρέφεται (αεί πολεί) και είναι δύο ειδών, αληθινός και ψεύτικος; το αληθινό, λοιπόν, μέρος του είναι λείον και θείον και κατοικεί επάνω ανάμεσα στους θεούς, ενώ το ψεύτικο μένει κάτω και είναι τραχύ και τραγικόν (από το τράγος). Επειδή γύρω από αυτόν, τον τραγικό βίο, δηλαδή, βρίσκονται οι περισσότεροι μύθοι και τα ψέματα. Ώστε σωστά ο λόγος, που φανερώνει το παν και συνεχώς περιφέρεται (αεί πολών) και ονομάζεται παν αιπόλος (γιδοβοσκός) είναι διφυής (με διπλή φύση) γιός του Ερμή, όντας από επάνω λείος (άτριχος) και από κάτω τραχύς (τριχωτός) και όμοιος με τράγο. Και αν στα αλήθεια ο Παν είναι υιός του Ερμή, είναι λόγος ή αδερφός του λόγου. Και καθόλου παράξενο δεν είναι ότι τα αδέρφια μοιάζουν μεταξύ τους… ( από την μετάφραση Ι.Κούχτσογλου, σελ.14-15 )

Παρόλο που στην κοσμογονία των Αρκάδων δεν σώθηκε το σχετικό χωρίο, το βρίσκουμε όμως σε παλιά ερμητικά κείμενα, όπως στον << Ποιμάνδρη >> ( προς ομάδα που ερευνά τώρα το θέμα δώστε προσοχή στα τοπωνυμία ) Ερμή τρισμέγιστου κεφάλαιο 10!!!!

<< Και αμέσως μετά ξεπήδησε ο θεϊκός λόγος στην περιοχή της καθαρής φυσικής δημιουργίας και ενώθηκε με το δημιουργικό νου, επειδή ήταν ομοούσιος προς αυτόν…>>

Ετσι λοιπόν σιγά σιγά η πρωταρχική μυθολογική αντίληψη καθαρίζεται από την τραγίσια σάρκα της και μεταμορφώνεται σε μεταφυσική και κοσμογονική έννοια!!!! ο Πάνας των βοσκών της Αρκαδίας, ο Πάνας λόγος του Πλάτωνα, ο φτερωτός λόγος της αρκαδικής κοσμογονίας, ο λόγος του Ποιμάνδρη και τελικά ο απόλυτος λόγος του Αρκτούρου εκ των άρκτων….και ο Ιωάννης της χριστιανικής θρησκείας!!;;!! Αυτός βρίσκεται πέραν από την ανιούσα της εξέλιξης του λόγου!!!!

<< Και ο λόγος έγινε σάρξ και κατώκησε μεταξύ ημών, πλήρης χάριτος και αληθείας >>. με αυτά τα λόγια ο χριστιανισμός έδειξε στον ανταγωνιστή του το δρόμο της επιστροφής!!!! Αυτός που τα εκφώνησε, προκήρυξε το θάνατο του μεγάλου πάνα!!!!

Πηγές : » Ποιμάνδρη», hermes and hermeneutik, υγινός << αστρονομία >>, Ζιλίνσκι << Ερμής ο τρισμέγιστος >>

Το σίγουρο είναι πως στην Αρκαδία η μυθιστορία χάνεται στα βάθη της ανθρώπινης προϊστορίας!!!! οι μύθοι επιμένουν πως εδώ γεννήθηκε η ζωή!!! Εκτός του πάνα στο όρος Λύκαιο κατά μια εκδοχή η Ρέα γέννησε μυστικά τον Δία για να αποφύγει την οργή του Κρόνου, στα πανάρχαια φυσικά ιερά του ποταμού Νέδας, όπου τελούταν η λατρεία της αρχαίας θεάς Ευρυνόμης και της μέλαινας Δήμητρας!!!!

 

Οι Ρωμαίοι για να εκφράσουν τον θαυμασμό τους για την Αρκαδία την αποκάλεσαν << ARCA DEORUM – ΑΚΡΑ ΝΤΕΟΡΟΥΜ >>, κιβωτό του θεού( !!!!;;;;!!!! πάμε αλλού έτσι!;! )! Στην  ρωμαϊκή  θρησκεία ως Πάνα συναντούμε τρεις διαφορετικούς κερασφόρους θεούς που ομοιάζουν στον θεό Πάνα των Ελλήνων, τον Σιλβανό (Silvanus), τον Φαύνο ή Φάουνους (Faunus) και τον Λουπέρκους (Luperkus)!!!! Θα μπορούσαμε να πούμε πως το αρκαδικό ιδεώδες αφορά μία  αναπόληση της αθώας ζωής, ενός  ποιμενικού παραδείσου…..!!!! Αφορά  μια νοσταλγία για τις αγνές αξίες της φυσικής ζωής,  ένα φόρο τιμής στο αρκαδικό μέτρο που δεν επιτρέπει στα ανθρώπινα να επιβληθούν στη φύση!!!!

Ο Πλάτωνας ( Φαίδρος, 279 π.χ. )  μας μεταφέρει  την ακόλουθη  προσευχή στον πάνα:

<< Ω φίλε  Παν δημιουργέ που έχεις φτιάξει το παν, και σεις άλλοι θεοί, όσοι λατρεύεστε εδώ, κάνε τε με να γίνω ωραίος εσωτερικά στην ψυχή. τα δε υλικά αγαθά, όσα έχω, κάντε τα να βρίσκονται σε αρμονική σχέση με τις ιδέες μου. Να νομίζω πλούσιο μόνο το σοφό, και να έχω τόση περιουσία, όση θα ήταν αρκετή να έχει και να ανέχεται, όχι άλλος άνθρωπος αλλά ο σώφρων. >>

Για τους αναζητητές το αρκαδικό ιδεώδες είναι ένας κόσμος δύναμης και γνώσης, μία ατραπός αυτογνωσίας!!!! Για τους αρχαίους Έλληνες και Ρωμαίους, η Αρκαδία ήταν η γη των προγόνων με ανθρώπους ευσεβείς και ταπεινούς πλάι στους θεούς της άγριας φύσης, με ανθρώπους φιλόξενους, ποιμένες, λάτρεις της μουσικής και της απλής ζωής, μακάριους και κοντινούς στην χρυσή εποχή του Κρόνου!!!! Η γη όπου η φωνή των χρησμών είχε υποδείξει τους πιο ευδαίμονες και ταπεινούς ανθρώπους!!!!

Ο  ήρωας Εύανδρος ,  από την Αρκαδία, ξεκίνησε να ιδρύσει αποικία γύρω στα μέσα της β’ πχ χιλιετίας, οδηγώντας πλήθος Αρκάδων από τα Παλλάντιον της Αρκαδίας!!! ( ‘ερείπια του παλλαντίου, κτισμένου από τον Πάλλαντα, εγγονό τού Πελασγού, σώζονται ακόμη σήμερα στην περιοχή Μάκρης (Μπολέτα ονομαζόταν παλαιότερα) της Αρκαδίας !!!

Ο Εύανδρος με τούς Αρκάδες  αποβιβάστηκε  στην Ιταλία και έκτισε οικισμό στην ανατολική όχθη τού ποταμού Θύμβριδος,  επί τού μεσαίου εκ των επτά λόφων της περιοχής!!!! Τον ονόμασε “Παλλάντιον” προς τιμήν τού Αρκάδος Πάλλαντος, εγγονό τού Πελασγού……αμέ!!!!! Γύρω από τον Παλλάντιον λόφο τέθηκαν τα θεμέλια τού πρώτου οικισμού της Ρώμης και  για αυτό τα Παλλάντιον της Αρκαδίας αναγνωρίστηκαν  από τους  Ρωμαίους ως ή ιστορική μητρόπολης τους!!!! για αυτό  ο Ε΄ αυτοκράτορας  Αντώνιος Πίος (138-161 μ.Χ.) απάλλαξε το  αρκαδικό Παλάντιο  από την καταβολή φόρων ( Παυσαν. Άρκαδ. 43 )!!!!

Ο Διονύσιος Αλικαρνασσεύς, στην << ρωμαϊκή αρχαιολογία >>,  τονίζει συνεχώς την ελληνική καταγωγή των Λατίνων και των Ρωμαίων, μέσω της προς δυσμάς μεταναστεύσεως όχι μόνον των Αρκάδων Πελασγών αλλά και των Τρώων, αρκαδικής και αυτών καταγωγής (Διον. Άλικ. Ρωμ. Άρχαιολ. β 1,3)!!!!

Για αυτό τον λόγο στην  Ιταλία μαρτυρείται από τους αρχαίους Έλληνες  πλήθος παλαιοτέρων ονομάτων, όλων όμως ελληνικών όπως : Κρονία, Εσπερία, Χθονία, Βρεττία από Βρέττου υιού Ηρακλέους, Αυσονία, Οίνωτρία, Φλεγραία!!!!  (Διόδ. ε’ 71.4).

Ο Ιταλός επίσης υπήρξε αρχαίος βασιλιάς των Πελασγών, στον οποίο χρωστά το όνομα της η Ιταλία”!!!! Το γεγονός αυτό πέρασε στην μυθολογία: << όταν ο Ηρακλής επέστρεφε στην Ελλάδα από την δύσης με τούς βούς τού γηρυόνου, πλησίον τού Ρηγίου,  εις απορρήυνυσι ταύρος καί ταχέως είς τήν θάλασσαν έμπεσών ε βγήκε είς Σικελίαν και διηλθεν είς την πλησίον χώραν “τήν απ’ έκείνου κληθείσαν Ίταλίαν >>!!!! ( Ιταλό ς =ταύρος, εκ τού ϊτης =ορμητικός ρήμα είμι: ϊθι, ‘ίτω, ϊτε), ‘ο μέσσαπος υπήρξε υιός τού Ποσειδώνος, γι’ αυτό Μεσσαπία ονομάζεται το ακρότατο ανατολικό ακρωτήριο της Ιταλίας (σκύμνος ό Χίος, περιήγησης 227)!!!!

Σύμφωνα δε με τον Παυσανία  ο  Οϊνωτρος, ό νεότερος υιός τού Λυκάονος, ζήτησε από τον αδελφό του Νύκτιμο ( Νύκτιμε… ) χρήματα και άνδρες και πέρασε με πλοία στην Ιταλία!!!! Αύτη υπήρξε η πρώτη αποστολή πού έστειλαν από την Ελλάδα και αν υπολογίσουμε επακριβώς, θα φανεί ότι ουδείς προ τού Οινώτρου, ( ούτε εκ των βαρβάρων ) αφίχθη εις ξένη γη (Τζέτζης, in lycophr. 912)!!!!

Αν λοιπόν  η κλασσική Ελλάδα, άφησε το αποτύπωμα της στον δυτικό κόσμο δια μέσω της φιλοσοφίας, του δράματος και της δημοκρατίας, η Αρκαδία έχει συνδέσει την ιστορία της με τη βουκολική εικόνα της απλότητας και της αρμονίας και της ελευθερίας!!! και οι δύο αυτές εικόνες, η αρκαδική και η αθηναϊκή, είναι οι ρίζες που τρέφουν την εξέλιξη του ελληνικού πνεύματος στη δύση!!!!

Πατέρες  της βουκολικής-ποιμενικής ποίησης θεωρούνται ο  Έλληνας ποιητής της  ελληνιστικής περιόδου Θεόκριτος (310-250 π.χ), και ο  Βιργίλιος (70-19 π.χ.)!!!! και τα έργα του Ρωμαίου ποιητή Οβίδιου όμως (43π.χ.-17μ.χ.) χαρακτηρίζονται  από στοιχεία Αρκαδισμού!!!

Η Αρκαδία, επανέρχεται στην αναγέννηση στα έργα των Λατίνων ως ο μακρινός απόηχος των μύθων μίας χρυσής εποχής, όπου αναζητείται η ιδέα του έρωτα και της ελευθερίας ως  το αληθινό νόημα της ζωής!!! η Αρκαδία ως αντίδοτο σε ένα κόσμο που έχει αποκοπεί από την φύση, την πραγματική  << φύση >>  του ανθρώπου δηλαδή,   αναζητώντας τον επαναπροσδιορισμό της κοινωνίας!!! η Αρκαδία υπενθυμίζει και πάλι την πηγαία αθωότητα, της χαράς της ζωής, της ελευθερίας στον έρωτα,  της απλότητας, της φυσιολατρίας!!!!

Ας επανέλθουμε όμως στον Πάνα!!!  το όνομα του ίσως προέρχεται  από την ρίζα πα, που δηλώνει φύλαξη ή περιποίηση, από την οποία και το ρήμα << πάομαι >> (αποκτώ, φυλάσσω)!!!! ο θεός απεικονίζεται κερασφόρος με πόδια τράγου  γένι και μυτερά αυτιά, μισός << ζώο >> και μισός άνθρωπος!!!!  λόγω της  μορφής του,  όπως προαναφέρθηκε,  όταν γεννήθηκε οι υπόλοιποι θεοί γελούσαν!!!

Μήπως όμως οι θεοί γελούσαν  διότι ο  Πάνας όπως  σύμφωνα με το όνομα του συμβολίζει τον κόσμο, το παν!!;;!! Η αμφίσημη μορφή του ίσως συμβολίζει,  την αρμονία  του  κόσμου ο οποίος προέκυψε από το χάος, το οποίο οι κοσμικές θεϊκές δυνάμεις υπηρετούν και διατηρούν!!!!

 

Ο Πλάτωνας στον Κρατύλο (περί ονομάτων), αναφέρει σχετικά :

<< Παν ο υιός του Ερμού είναι διφυής (μισός άνθρωπος μισός τράγος), διότι ο λόγος το παν εκφράζει και περιστρέφεται διαρκώς, και είναι δύο ειδών, αληθής και ψευδής. λοιπόν το μεν αληθές μέρος του είναι λείον και θείον και κατοικεί επάνω εις την κατοικίαν των θεών, το δε ψευδές μένει κάτω μεταξύ του πλήθους και είναι τραχύ και τραγοειδές (τραγικόν). Διότι εις τούτο το ζήτημα περιστρέφονται οι περισσότεροι μύθοι και τα ψεύδη, δηλαδή εις τον τραγικόν βίον. Ορθώς λοιπόν ο παν ο οποίος μηνύει τα πάντα και πάντοτε περιπολεί, ονομάζεται αιγοβοσκός, και είναι διφυής υιός του Ερμού, εις μεν τα άνω μέρη λείος (άτριχος), εις δε τα κάτω τριχωτός και τραγοειδής. και είναι ο παν ή λόγος, ή αδελφός του λόγου, αφού είναι υιός του Ερμού….…[…]…… ..ο Παν ερωτοτροπεί με τις νύμφες, διότι αυτές οι οντότητες, αναλαμβάνουν την ύφανση της ψυχής με το σώμα, κατά την ενσάρκωση, άρα αυτές συντηρούν τη ζωή και ο λόγος εκδηλώνεται και καλλιεργείται μέσα σε ένα έλλογο όν που ζει στα υποσελήνια πεδία…ο Παν κατά τον μύθο, είναι ερωτευμένος με την Αφροδίτη διότι οι ψυχές αυτές που ενσαρκώνονται και δέχονται την επίδραση του λόγου , τείνουν προς το νοητό κάλλος, που αντιπροσωπεύει η θεά, εναρμονίζοντας τις περιφορές τους, κατά τίμαιον , οι οποίες διαταράσσονται με την είσοδο της ψυχής στην ύλη για αυτό και ο παν παίζει την σύριγγα, που έχει επτά αυλούς σε συστοιχία , συμβολίζοντας την ανθρώπινη ψυχή με τα επτά της κέντρα και παίζοντας μουσική ( μολπή ) την εναρμονίζει. >>

Ο συνδυασμός του ανθρώπινης  και ζωικής μορφής του Πανός, συμβολίζει σε ανθρώπινο επίπεδο,  το κοσμοϊστορικό γεγονός της εξόδου του προμηθεικού ανθρώπου από τις σπηλιές και τα δάση, όταν ξεχώρισε από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο, δημιουργώντας τον ανθρώπινο πολιτισμό!!!!

Το κάτω ζωικό μέρος του Πάνα συμβολίζει τα ζωώδη ένστικτα και τα πάθη που κρατούν δέσμιο τον άνθρωπο στην ύλη, ενώ το πάνω μέρος τον σκεπτόμενο άνθρωπο….!!!! Η ζώνη πάντα ήταν ένα σύμβολο απομόνωσης του άνω κορμού, ως πλησιέστερο στην ανώτερη φύση του ανθρώπου, τη ψυχή και το πνεύμα το οποίο ξεχωρίζει το άνθρωπο από το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο!!!!  Το κάτω μέρος του κορμού ως εγγύτερο στο έδαφος συμβόλιζε την ύλη. για αυτό τον λόγο και οι μυημένοι φορούσαν στην μέση την πορφυρή ζώνη, ως ένδειξη της μυήσεως τους, και της γνώσεως πως ο άνθρωπος υπερέχει των ζωικών παθών του, ως << άνω θρώσκων >>

Τα κέρατα συμβολίζουν επίσης την σελήνη, η οποία φωτίζει το σκοτάδι, δανειζόμενη το φως από τον ήλιο!!!! Σκοπός του ανθρώπου να καταστεί αυτόφωτος, και όχι ετερόφωτος όπως η σελήν!!!! Ο Πάνας φορά επίσης νεβρίδα, σύμβολο των ορφικών μυήσεων, και  της αγνότητας του πνεύματος!!!! Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο παν είναι ο ιεροφάντης που οδηγεί  την ψυχή του μύστη  προς την αυτογνωσία και την << θέωση >> αλλά και το συμβολισμό άλλων πλασμάτων ζωομορφικών!!!! Σύμβολο του η αίγα η οποίου αναρριχάται στα δύσβατα μονοπάτια των ατραπών της γνώσης και της αυτογνωσίας!!!!

Ο Πάνας στην κατώτερη τερατώδη ζωική υπόσταση του όπως και όλα τα τερατόμορφα όντα στην ελληνική μυθολογία, εκπροσωπούν τα ζωώδη πάθη, τις ψυχικές αδυναμίες, ελαττώματα, διαστροφές και φοβίες!!!! στην ανώτερη ανθρώπινη υπόσταση του συμβολίζει όχι μόνο τον νοήμονα άνθρωπο , αλλά τον άνθρωπο που προσπαθεί να κατακτήσει την << αυτογνωσία >>!!!!

Όπως έχω ξανά πει παλαιά ο Πάνας συνδέεται τόσο με τον θεό με τον Διόνυσο ( νήσος του Διός όπου στους Δρυΐδες της Ιρλανδίας το όνομα Διόνυσος είναι η νήσος Άβαλον )  ο οποίος προσφέρει  την έκσταση  μέσα από τον χορό και την μουσική, αλλά και με τον Απόλλωνα ο οποίος εκτός από  το ηλιακό φως συμβολίζει και το << πνευματικό φως >>!!!!  για αυτό ακριβώς και στην είσοδο του ναού του Απόλλωνα στους Δελφούς υπήρχε η φράση << γνώθι σαυτόν >>!!!! η προτροπή δηλαδή, πριν θελήσουν να μάθουν τα μυστικά του σύμπαντος οι άνθρωποι,  θα πρέπει να φροντίσουν να γνωρίσουν τον ίδιο τους εαυτό, να κατακτήσουν δηλαδή την << αυτογνωσία >>!!!!

Στον μύθο του Πανός και της σύριγγας, ο έρωτας του Πανός μένει ανεκπλήρωτος…..!!!!! Οι νύμφες γενικά συμβολίζουν τις ψυχές, καθώς  εμψυχώνουν την φύση!!!!  Δεν είναι τυχαίο πως οι ψυχές απεικονίζονται ως πεταλούδες!!!! Και δεν είναι επίσης τυχαίο,  πως αυτό που η νύμφη της κάμπιας αντιλαμβάνεται ως θάνατο,  η πεταλούδα το αντιλαμβάνεται ως γέννηση…!!!! Η νύμφη φοβάται τον πάνα, φεύγει, ζητά βοήθεια από τον ποταμό!!!! ο μύθος  αλληγορεί τον τρόμο της ψυχής στην πορεία της προς την αυτογνωσία,  όταν καλείται να αντικρύσει τις φοβίες του υποσυνειδήτου, και τα πάθη του << εγώ >> που μας κρατούν δέσμιους στην ύλη!!!!

Ο Πάνας ποθεί την ένωση, αλλά  η ένωση δεν μπορεί να επιτευχθεί!!!! Το συναίσθημα που συμβολίζεται από τον ποταμό ( νερό )  τον αποπροσανατολίζει   από την ένωση του με το ανώτερο τμήμα της ψυχής του!!!! Εκεί όπου αν καταφέρει να φτάσει,  συντελείται ο μυητικός θάνατος  του << κατώτερου εγώ >>, εφόσον  γίνεται η << ανάβαση >> από το από το υλικό στο πνευματικό πεδίο ή ακόμα ποιο καλύτερα για του μύστες από την μέση γη στην επιφάνεια, όπου πλέον ο άνθρωπος αναγνώριζε το θεϊκό του λίκνο, όχι σε μακρινούς ουρανούς αλλά εντός του, κατ’ αντιστοιχία του μακρόκοσμου του μικρόκοσμου αλλά και του αλλόκοσμου!!!!! Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Μάρκος Αυρήλιος:

<< Την ύπαρξή σου έλαβες ως μέρος ενός συνόλου. Θα εξαφανισθείς αργότερα μέσα σ’ εκείνο που σε γέννησε ή μάλλον θα μεταβληθείς και θ’ αναληφθείς στον λόγο που σε δημιούργησε. Εσύ μπορείς όποια στιγμή θελήσεις ν’ αποτραβηχτείς στον εαυτό σου γιατί πουθενά δεν είναι πιο ήσυχα και αμέριμνα για τον άνθρωπο παρά μέσα στην ίδια του την ψυχή και ιδίως για εκείνους που έχουν εύτακτο τον εσωτερικό τους κόσμο ώστε όταν τον κοιτάζουν καταλαμβάνονται από μεγάλη γαλήνη και ως τέτοια εννοώ την αρμονία .Συχνά δίνε λοιπόν τού εαυτού σου, τού είδους αυτού την απομόνωση και ανανέωσε τον. >>

Όταν ο άνθρωπος καταφέρει να διακρίνει πίσω από τις αντίθετες δυνάμεις της ύλης και του πνεύματος, την ενοποιό εκείνη δύναμη από την οποία αποτελούνται και οι δύο, τότε αποκτά μία νέα <<  αρκαδική ολιστική συνειδητότήτα >>!!!!

Ο Πάνας μπορεί να  χάνει την νύμφη,   κατασκευάζει  όμως από τα καλάμια που έμειναν αντί αυτής, τον αυλό, ο οποίος αποτελούταν από επτά καλάμια με διαφορετικό μήκος συνδεδεμένα μεταξύ τους τα οποία παράγουν ήχο!!!!

Το επτά δεν είναι καθόλου τυχαίος αριθμός.  σύμφωνα με τους πυθαγόρειους η λέξη << επτά >> έχει ιερή διάσταση καθώς προέρχεται από το << σεπτός >> – ιερός !!!! την ιερότητα του αριθμού φανερώνει η συνεχή επανάληψη του στον κόσμο μας:

Επτά ήταν οι πλανήτες οι οποίοι αντιστοιχούν με τις ημέρες της εβδομάδος και τους  αντίστοιχους θεούς του αρχαίου ελληνικού Πάνθεου!!!!

Δευτέρα – σελήνη, τρίτη – Άρης, Τετάρτη- Ερμής, Πέμπτη – Δίας, Παρασκευή- Αφροδίτη, Σάββατο- Κρόνος, Κυριακή – ήλιος Απόλλωνας!!!!

Επτά οι πύλες των ανέμων,  επτά οι ηλικίες του ανθρώπου, επτά τα μέρη του ανθρώπου και πάλι επτά της κεφαλής!!! Ας μείνουμε λίγο εδώ!!!! Ο αριθμός 7 εμφανίζεται στο πιο ιερό μέρος του ανθρώπινου σώματος, το κεφάλι, καθώς σε αυτό υπάρχουν 7 οπές : 2 μάτια (φωτιά), 2 αυτιά (αέρας), 2 ρουθούνια (νερό ) , 1 στόμα (γη)!!! επίσης στο κυρίως μέρος του ανθρώπινου σώματος έχουμε ζευγάρια βασικών εσωτερικών οργάνων!!! στο κεφάλι έχουμε δύο ημισφαίρια (φωτιά ηλεκτροχημική λειτουργία)!!!!

Στο στήθος έχουμε 2 πνεύμονες (αέρας), πιο κάτω έχουμε 2 νεφρά (νερό) και μαζί με το μονό γεννητικό σύστημα (γη) δημιουργούν πάλι το 7, σχηματικά σε ένα ιερό “v”, που φέρει το σχήμα του ιερού δισκοπότηρου, το σύμβολο της θηλυκής αρχής……!!!!

Στην αστρολογία ο 7ος οίκος αστρολογικά είναι αυτός του γάμου!!!! η ένωση της ύλης με το πνεύμα, του θεϊκού με το ανθρώπινο!!!! Ο Βοήθιος (Ρωμαίος φιλόσοφος, θεολόγος και πολιτικός που έζησε στα τέλη του 5ου και τις αρχές του 6ου μ.Χ. αιώνα)  αντιστοιχούσε συγκεκριμένη μουσική νότα σε κάθε έναν από τους επτά πλανήτες!!! πιο συγκεκριμένα:

Ήλιος – λα, σελήνη- ρε, Άρης – σολ, Ερμής – ντο , Δίας – φα, Αφροδίτη – σι, Κρόνος – μι!!!

 

Σύμφωνα  με την θεοσοφία και τον William Wynn Wescot (αριθμοσοφία), υπάρχει επίσης αντιστοιχία των πλανητών με τις ηλικίες του ανθρώπου, και τα φωνήεντα του ελληνικού αλφάβητου  παρατίθεται από τον στο βιβλίο του»:

 

Σελήνη-  βρεφική ηλικία-  α, Ερμής – παιδική ηλικία- ε, Αφροδίτη – νεότητα – η, ήλιος – ενηλικίωση – ι, Άρης- πλήρης ισχύς- ο, Δίας- ωριμότητα – υ, Κρόνος- γηρατειά- ω!!!!

 

Τέλος σύμφωνα  με ανατολικές εσωτερικές παραδόσεις υπάρχουν τα επτά βασικά τσάκρα στο ανθρώπινου σώμα κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης, τα οποία με την κατάλληλη άσκηση μπορούν να αφυπνίσουν κάθε ένα εκ των εσωτερικών φορέων του ανθρώπου!!!!

 

Ότι λοιπόν ο Πάνας δεν κατάφερε να επιτύχει με την ένωση του  με την νύμφη σύριγγα,  το κατάφερε δια  μέσω της  μουσικής!!!! Η μουσική είναι μία από τις τέχνες που μπορούν να συντονίσουν τον άνθρωπο σε ανώτερες συχνότητες, να τον εκστασιάσουν, ώστε να μετέχει της θείας αρμονίας!!!! Δεν είναι τυχαίο εξάλλου πως τον πάνα συνόδευαν οι μαινάδες ιέρειες του Διονύσου οι οποίες υπό την τελετουργική θεϊκή μανία, χόρευαν στα βουνά κρατώντας θύρσους και βλαστούς μάραθου στολισμένους με φύλλα κισσού  και φίδια!!!! Τον εκστατικό χορό χρησιμοποιούν και σήμερα για να πετύχουν την ένωση με το θεό και οι στροβιλιζόμενοι δερβίσηδες , μιμούμενοι την κίνηση των πλανητών!!!!

Από τον Ιάμβλιχο μαθαίνουμε: 

<< Ο Πυθαγόρας χρησιμοποιώντας κάποιον άρρητο και δυσκολονόητο θεϊκό τρόπο, τέντωνε την ακοή του και προσήλωνε τον νου του στις υπερκόσμιες  συμφωνίες, ακούγοντας μυστικά, όπως έδειχνε, μόνον αυτός και κατανοώντας την καθολική των σφαιρών και των κατ’ αυτάς κινούμενων αστέρων αρμονία, που ήταν κάτι πληρέστερο από εκείνη των θνητών και απέδιδε κατακορέστερον μέλος. >>

Ο Πυθαγόρας υποστήριζε πως  οι νόμοι της μουσικής επηρεάζουν την ψυχή του ανθρώπου διαμέσου της αρμονίας και καθώς η αρμονία του  σύμπαντος  ταυτίζεται με αυτήν της ψυχής, η μελωδία και ο  ρυθμός μπορούν να επαναφέρουν την  ψυχική ισορροπία και αρμονία στον άνθρωπο!!!! Τότε το σώμα μπορεί να είναι υγιές, η   ψυχή μπορεί να εξαγνιστεί και να θεραπευτεί όταν τα μουσικά διαστήματα είναι έτσι τοποθετημένα ώστε να  << αντανακλούν την φυσική τάξη των ουρανών… >>

Ο Πλάτωνας αναφέρει επίσης  στην  πολιτεία,  πως η  γυμναστική αφορούσε το σώμα, ενώ η μουσική αφορούσε την ψυχή!!!! Είναι γνωστό εξάλλου πως η μουσική χρησιμοποιούνταν ως θεραπευτική μέθοδος στους ναούς του Απόλλωνος  οι οποίοι  ήταν αφιερωμένοι στον γιό του Ασκληπιό!!!! Ο Ασκληπιός χρησιμοποιούσε την μουσική σαν εκστατική μέθοδο με σκοπό να αφυπνίσει τη θεραπευτική δύναμη της ψυχής, και με αυτόν τον τρόπο να πετύχει την αποκατάσταση της ισορροπίας ανάμεσα στην ψυχή και στο σώμα!!!!

Κατά τον ίδιο τρόπο ο  Πάνας λοιπόν  με την μουσική του αυλού του, μας << μυεί >> στην μουσική των σφαιρών και στην αρμονία του σύμπαντος!!!! Ο Μεγάκοσμος συνδέεται με τον μικρόκοσμο, οδός άνω και κάτω μία, ως εν ουρανό και επί της γης!!!

Συνοψίζοντας ο θεός Πάνας, και το αρκαδικό ιδεώδες θα  μπορούσαμε να πούμε πως αφορά μία << συνειδησιακή μεταστοιχείωση >> που λαμβάνει χώρα εντός μας, κι επηρεάζει τον τρόπο που βλέπουμε τόσο τον εαυτό μας όσο και τον κόσμο γύρω μας .  Είναι μία εμπειρία που δεν  εξηγείται, αλλά βιώνεται!!!!

Ο αστροφυσικός Μάνος Δανέζης, αναφέρει σχετικά με την επιστημονική , κοινωνική και συνειδησιακή επανάσταση που μπορεί να προκαλέσει η αντίληψη αυτή της  ενότητας του σύμπαντος!!!!

<< Η μελέτη του σύμπαντος είναι κάτι το διαφορετικό από την μελέτη των πρακτικών εφαρμογών της καθημερινότητας είναι μια βουτιά σ’ έναν κόσμο που προσεγγίζει τη μεταφυσική, τον εσωτερισμό…

…στην πραγματικότητα δια μέσω των αισθήσεων μας,  δεν βλέπουμε παρά  τις σκιές του σύμπαντος. Δεν βλέπουμε το ίδιο το σύμπαν. Καθετί που αντιλαμβάνονται οι αισθήσεις μας δεν είναι πραγματικό, είναι απλώς η σκιά αυτού που πραγματικά υπάρχει!..

.. στην πραγματικότητα όλο το σύμπαν είναι ένα δεν υπάρχουν εξατομικευμένα αντικείμενα  δεν υπάρχεις εσύ κι εγώ δεν υπάρχω εγώ και το τραπέζι η γη και το φεγγάρι… τα πάντα μέσα στο σύμπαν είναι ένας ωκεανός συνεχόμενης ενέργειας. Μέσα σ’ αυτόν τον ωκεανό της ενότητας της ενέργειας κάπου, πιθανότατα, υπάρχουν κάποια μικροπυκνώματα, τα οποία ονομάζουμε ύλη, που οι αισθήσεις μας αντιλαμβάνονται ως ύλη αν όμως η πυκνότητα της ενέργειας είναι λίγο μικρότερη, τότε δεν τη βλέπουμε καθόλου τα πάντα ενώνονται μέσα στο σύμπαν είναι ένα μια τέτοια αντίληψη του φυσικού σύμπαντος δεν αλλοιώνει μόνο τις απόψεις μας περί επιστήμης, αλλάζει τις απόψεις μας για το τι είμαστε. αλλάζει την κοινωνική θεωρία…

…ένας άνθρωπος ο οποίος πιστεύει πως είναι ένα τίποτα, ένα κομμάτι μάζας που θα καταστραφεί και θα πεθάνει, νιώθει μια μικρότητα κι ασχολείται με μικρά πράγματα. Ένας άνθρωπος όμως που έχει αίσθηση της συμπαντικότητας του και της ενότητας του με το σύμπαν αναζητάει άλλα πράγματα. Αυτό σημαίνει ότι η μικρότητα των ανθρώπων είναι η μη αίσθηση της συμπαντικότητας τους, της μεγαλοσύνης τους δεν μπορώ να είμαι αντίπαλός σου γιατί είναι σαν να είμαι αντίπαλος του εαυτού μου  γιατί εσύ κι εγώ και όλοι είμαστε ένα είμαστε ένα σαν σύμπαν…

…καθένας από εμάς είναι μια μορφή του σύμπαντος, μια μορφή-σκιά, οι αισθήσεις κατανοούν μόνο τη σκιά αυτού που είναι ο άνθρωπος δεν κατανοούν το σύνολο αυτού που είναι άνθρωπος, αυτό που ενώνεται με όλο το σύμπαν δεν αντιλαμβάνονται τη συμπαντική μορφή του, αντιλαμβάνονται μόνο την προβολή του σ’ αυτό το ψεύτικο «κουκούλι», το ευκλείδειο, που φτιάχνουν οι αισθήσεις του. Για σκέψου λοιπόν ότι εγώ είμαι έξω από εσένα κατά την άποψη σου συμπαντικά όμως είμαι μέσα σου, κι εσύ είσαι μέσα σ’ εμένα άρα οι δύο μας ταυτιζόμαστε κι αν ταυτιζόμαστε οι δυο μας, ταυτιζόμαστε με τα πάντα! γι’ αυτό βλέπεις πως οι αρχαίοι Έλληνες και Ινδοί φιλόσοφοι έλεγαν πως για να μπορέσεις να καταλάβεις το σύμπαν, πρέπει πρώτα να χωθείς μέσα στον εαυτό σου, όσο βουτάς μέσα σου είναι σαν να βγαίνεις έξω! γιατί το μέσα μιας μορφής είναι το έξω μιας μορφής ενώ όσο βγαίνεις προς τα έξω, νομίζεις πως κατακτάς το σύμπαν, τόσο περιορίζεσαι προς τα μέσα….

…το καινούργιο μήνυμα της νέας φυσικής είναι η ενότητα, είναι η άρνηση της ατομικότητας, η άρνηση του απομονωτισμού, η άρνηση ότι ο κάθε άνθρωπος είναι κάτι το ξεχωριστό στη νέα εποχή που επαγγέλλεται αυτή η σύγχρονη φυσική δεν υπάρχει εγώ, υπάρχει το εμείς. δεν υπάρχει το έχω, αλλά το είμαι αυτό δεν είναι αποτέλεσμα μιας φιλοσοφικής ενόρασης –γνωρίζω τις φιλοσοφικές ενοράσεις αλλά αρνούμαι να τις συζητήσω, συζητάω μόνο φυσική– αλλά της σύγχρονης αντίληψης της φυσικής για τον κόσμο καταλαβαίνεις λοιπόν πως η άρνηση του εγώ, η άρνηση της ατομικότητας, αλλάζει τις κοινωνίες, φέρνει επανάσταση. >>

Δυστυχώς με την επικράτηση του  χριστιανισμού η μορφή του Πανός αντί της ιδεατής μορφής της υπαίθριας ζωής υιοθετήθηκε  διαστρεβλωμένη  ως  η μορφή του διαβόλου της κόλασης!!! ο Πλούταρχος, στο έργο του << περί των εκλελοιπότων χρηστηρίων >>, μας αναφέρει μια ενδιαφέρουσα ιστορία, η οποία συμβολίζει το τέλος του αρχαίου κόσμου και το θάνατο των μεγάλων θεών του!!!!

<< Όσο για το ζήτημα αν πεθαίνουν οι δαίμονες, άκουσα μια ιστορία από έναν άνθρωπο που δεν ήταν ούτε άφρονας, ούτε απατεώνας ο πατέρας του Αιμιλιανού του ρήτορα, που και κάποιοι από εσάς τον έχετε ακούσει, λεγόταν Επιθέρσης ήταν δάσκαλος γραμματικής και ζούσε στην ίδια πόλη με μένα αυτός μου είπε ότι κάποτε έκανε ένα ταξίδι στην Ιταλία και επιβιβάστηκε σ’ ένα πλοίο που κουβαλούσε εμπορεύματα και πολλούς επιβάτες. Είχε φτάσει το βράδυ, κοντά στις νήσους Εχινάδες είχε πέσει ο άνεμος και το πλοίο βρισκόταν πιά κοντά στους Παξούς. Οι περισσότεροι επιβάτες ήταν ξύπνιοι, και πολλοί συνέχιζαν να πίνουν έχοντας τελειώσει το δείπνο τους ξαφνικά ακούστηκε μια φωνή από τους Παξούς που καλούσε δυνατά κάποιον Θαμούντα, πράγμα που προξένησε έκπληξη. Ο Θαμούς ήταν ο Αιγύπτιος πηδαλιούχος του πλοίου, που όμως το όνομά του δεν το γνώριζαν οι περισσότεροι επιβάτες η άγνωστη φωνή τον κάλεσε δύο φορές κι εκείνος έμεινε σιωπηλός, την τρίτη φορά όμως αποκρίθηκε. Εκείνος που τον φώναζε δυνάμωσε τη φωνή του και είπε:

Όταν περάσεις από το Παλώδες, να αναγγείλεις ότι ο μέγας παν πέθανε’.

Όταν το άκουσαν αυτό, είπε ο Επιθέρσης, όλοι εξεπλάγησαν και άρχισαν να συζητούν αν ήταν καλύτερο να κάνουν αυτό που πρόσταξε η φωνή ή να μην ανακατευτούν καθόλου και να το αφήσουν. Έτσι ο  Θαμούς αποφάσισε ότι αν φυσούσε αέρας, θα παρέπλεε εκείνο το μέρος χωρίς να πει τίποτε, αν όμως κυριαρχούσε νηνεμία και γαλήνη στην περιοχή, θα ανάγγελλε αυτό που άκουσε. Όταν λοιπόν έφτασε κοντά στο Παλώδες, καθώς δεν υπήρχε άνεμος ούτε κύμα, ο  Θαμούς κοιτάζοντας από την πρύμνη προς τη στεριά, είπε, όπως ακριβώς το άκουσε, ότι ‘ότι ο μέγας παν πέθανε’.

Δεν είχε προλάβει να τελειώσει και ακούστηκε αναστεναγμός όχι από έναν αλλά από πολλούς και συγχρόνως επιφωνήματα έκπληξης. Επειδή ήταν πολλοί άνθρωποι παρόντες στο πλοίο η ιστορία γρήγορα διαδόθηκε στη Ρώμη και ο Τιβέριος Καίσαρ ζήτησε να του φέρουν τον Θαμούντα και ο Τιβέριος πίστεψε τόσο πολύ ότι η ιστορία ήταν αληθινή που ζήτησε να μάθει περισσότερα και να πληροφορηθεί για τον πάνα >>

Ο θρήνος αυτός ήταν το τέλος του αρχαίου κόσμου και των θεοτήτων του…!!!!

Προς ομάδα έρευνας για το γνωστό θέμα εντόπισης!!!! Μαζεύτε τα στοιχεία που σας δίνω από αυτό το άρθρο και θα συζητηθούνε στο τσάτ!!!!!

Μέχρι την επόμενη φορά να είστε όλοι πάντα καλά και να θυμάστε!!!!

Αν δεν πιστεύετε σε κάτι, δεν πάει να πει αυτό κάτι ότι δεν υπάρχει!!!!

INVISIBLE LYCANS TEAM!!!

 


saman lycan

No comments yet.

Αφήστε μια απάντηση


Hit Counter provided by seo packages
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
Αρέσει σε %d bloggers: